• 14 דצמבר 2018

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

האלוף גיורא איילנד: ''הקמת נמל ימי בעזה - אינטרנס ישראלי''

האלוף (מיל.) גיורא איילנד סבור כי הכרה ישראלית בעזה כמדינה, לצד הקמת נמל ימי בפיקוח בינלאומי, ייצרו מצב בו דווקא מה שיהיה לשלטון העזתי להפסיד יגרום לו לחשוב פעמיים

האלוף (מיל'.) גיורא איילנד (צילום: דני בלר)

אם ישראל תכיר בעזה כמדינה ותפעל להקמת נמל ימי בפיקוח בינלאומי, יווצר מצב בו ''המקל יהיה רחוק מהגזר'' והממשלה העזתית תשקול פעמיים לפני שתנקוט בדרך הטרור, היות ויהיה לה הרבה מה להפסיד. אי ההכרה בעזה כמדינה, הינה גישה שגויה לדבריו. מהלכים כאלה, של הקמת הנמל, עלולים לארוך כחמש שנים, אך ביכולתם לשנות את מהלך העניינים, בכל הקשור לשקט בדרום. האלוף איילנד אמר את הדברים הבוקר, בהרצאה שנשא בפני חברי האגודה הישראלית למדע עופות במלון פנורמה בתל אביב. בקהל נכחו לולנים רבים מאיזור הנגב ועוטף עזה, בהם מי שלוליהם נפגעו מטרור ההצתות וסבב הלחימה האחרון. 

לדברי איילנד, ששירת כראש אגף המבצעים וראש אגף התכנון בצה''ל ובין השנים 2004–2006 עמד בראש המועצה לביטחון לאומי, עזה הפכה, לפני 12 שנה, להיות מדינה דה פקטו, אשר לה שלטון מרכזי אפקטיבי, צבא מסודר בצורה של זרוע צבאית ומדיניות חוץ עצמאית.

''לישראל עדיף להתנהל מול יישות מדינתית. הפיצול של עזה לא קרה כתוצאה מיוזמה ישראלית אלא כתוצאה מפיצול פנים פלסטיני. כאשר מנסים לכפות שלטון, לרוב התוצאה לא טובה. לישראל אין אינטרס שלטוני כלפי עזה, אלא רק אינטרס בטחוני. האינטרס של ממשלת החמאס היא להמשיך לשלוט ולצורך כך היא זקוקה ללגיטימיות ולסיוע כלכלי. מצרים והרשות הפלסטינית אינן מעוניינות בשיקום עזה. עזה היא מדינת אויב אך גם מדינה שכנה שצריך לחיות איתה בסוג של הסדרה. בהקמת נמל בעזה אין בעיה בטחונית''.

''כאשרמדינה ריבונית חוטפת אש ממדינה אחרת, זה אך לגיטימי שהיא תפעל'', אמר איילנד. ''יש להגיע להסדרה''. 

כתבות שיעניינו אותך...
תגובות

End of content

No more pages to load