• 11 דצמבר 2018

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

טרור הכבישים בדרך לים המלח

הצלם עוזי דגני, בנו וחברים יצאו לרכיבת אופנוע מערד לכיוון ים המלח. שיירת מכוניות נהוגות בידי בריונים עקפה אותם במהירות מטורפת. ''זה היה מבהיל. הם טסו על 200 קמ''ש, עד שאחד מהם עשה תאונה''

שתי המכוניות עקפו קו הפרדה לבן ונסעו לפחות ב-200 קמ''ש (צילום: עוזי דגני)

עוזי דגני הוא צלם טבע שעדשת מצלמתו תיעדה ומתעדת את הנופים ובעלי החיים הנדירים בנגב. הוא מתנייד באופנוע, עימו הוא מגיע לכל פינה במדבר. עוזי, בנו וחבריו, אוהבים לצאת לרכיבות של בוקר שבת, לקלוט את הזריחות המשגעות בנגב.

הפעם, לו, לבנו ולחבריו יצא לחוות את טרור הכבישים בנגב, מידיהם של נהגים פורעי חוק, ההופכים את הכבישים הביעירוניים ןאת רחובות הערים למלכודות מוות עבור הנהגים הנורמטיביים, שומרי החוק. עוזי דגני וחבריו מקפידים מאוד בנסיעה. שומרים על מרחק, נוסעים במהירות המותרת - האופנוע הוא רק אמצעי תחבורה, הטבע שהם מצלמים הוא העיקר.

בשבת בבוקר  החבורה יצאה מבאר שבע, דרך ערד, לים המלח.  ''בכניסה לערד עצרנו לתדלק בתחנת "דלק": ''לאחר שתי דקות נכנסו לתחנה מספר רכבי ספורט. לאחר שסיימנו לתדלק עלינו על האופנועים והמשכנו ברכיבה לים המלח. למזלי מצלמת הקסדה שלי פעלה ותיעדה באופן שלא משתמע לשתי פנים את שאירע כמה דקות לאחר מכן. בסרטון השעון מכוון לפי שעון קיץ'', אומר דגני.

''עברו דקות בודדות כשלפתע עקפו אותנו שני רכבי ספורט ש"טסו" לפי הערכתי ביותר  מ-200 קמ"ש כשהם צמודים אחד לשני ותוך כדי תחרות ונמצאים על הנתיב הנגדי וחוצים קו הפרדה רצוף. לאחר כמה שניות גם שני האופנועים שהיו לפני נעקפו על ידי אותם שני בריונים במהירות מטורפת. חלפו שניות בודדות והבחנתי במראה הימנית כי מאחורי ממש צמוד אלי המשך שיירת רכבי הספורט''.

''ירדנו לשוליים הימניים כדי לתת לשיירה של פורעי החוק לעקוף אותנו ולהרחיק מאתנו את הסכנה המיידית. בשיחה שניהלנו לאחר מכן הבנו כי שלושתנו נבהלנו מהעקיפה של הצמד וכי הירידה לשול לימיני הייתה מתבקשת כדי לשחרר את השיירה שישבה לנו על הזנב ולתת לנו להמשיך את הרעיון המקורי שלשמו הגענו. כעבור זמן קצר ראינו ענן אבק שהתברר כי אחד מהבריונים עף מהכביש ולמזלו הרב נשאר על הגלגלים ולא הפוך על הגג.

''בסיטואציה אחרת הייתי עוצר ומסייע. ראשית שני רכבים מאותה הקבוצה עצרו לסייע לו בסמוך לתאונה וכך שהרכב לא נשאר לבד. שנית .. ברגע שהבנתי שהרכבים המטורפים האלו מהווים סכנת נפשות לציבור המשתמשים בכביש מבלי למצמץ וללא היסוס המשכנו לרכב ליעדנו בעודי צועק לשותפיי לא לעצור ולהמשיך בתנועה זאת מפני שחשתי בסכנה ולא ידעתי מהיכן תגיע ההפתעה הבאה וכרגע רק להשתחרר מהמצב המלחיץ שלתוכו נקלענו בעל כורחנו. הרוכב האמצעי שהיה בינינו זה הבן שלי, דבר שגרם לי לחשש רב ולדאגה מיותרת ברגעים האלה''.