שיירת תמיכה ביישובי העוטף: ''שקט? רק אם מצרים תשלוט בעזה''

עשרות מכוניות יצאו הבוקר לשיירת תמיכה ביישובי עוטף עזה, הנתונים מזה שבעה חודשים לטרור מתמשך: ''הפתרון היחידי הוא שליטה מצרית בעזה. אם כבר לשלם מיליונים תמורת שקט, אז למצרים''
send whatsapp messsage send FB messsage
בדרך לעוטף (צילום: חן גרינברג)

שיירת תמיכה בתושבי עוטף עזה יצאה הבוקר, שישי, מבאר שבע וסיירה ביישובי העוטף, כשחבריה מניפים דגלי כחול לבן. את השיירה ארגנו ערן בר שושן, מנהל קובצת הפייסבוק ''באר שבע ביחד'', המונה למעלה מ-110,000 חברים וחנן פינצבסקי, אשר מדי  יום שישי הוא יוצא מבאר שבע לעוטף עזה, תומך בתושבים, מפנק את החיילים המשרתים באיזור,  על חשבון זמנו הפרטי.

וידאו: השיירה לעוטף עזה (צילומים: חן גרינברג, חנן פינצבסקי)

בשיירה נטלו חלק עשרות כלי רכב. ערן בר שושן: ''זוהי הפגנת תמיכה בתושבי העוטף, שהם מלח הארץ, אבל גם קריאה לממשלת ישראל לפעול להעברת עזה לשליטה מצרית מלאה. אנחנו לא קוראים למלחמה, אלא להסדרה ועדיף על ידי השתלטות חזרה של מצריים על עזה. אז אם כבר משלמים לעזה עשרות מיליון דולרים תמורת שקט, אז עדיף לשלם למצרים כמה שהם ידרשו, ושישלטו בעזה''. 

טרור הבלונים נמשך מזה 7 חודשים. במהלכו, הופרחו לעבר שטח ישראל כ-7,000 בלוני תבערה וחבלה, שגרמו לנזק לעשרות אלפי דונצים של חורש טבעי ושטחים חלקאיים. רק אתמול עלה באש רכבו של קצין הביטחון של מועצת שדות נגב, רפי בביאן, כאשר נחת עליו בלון תבערה. 

השבוע אישרה ממשלת ישראל את הערבתם של עשרות מיליוני דולרים לעזה, תמורת הסדרה זמנית, על פיה לא יופרחו בלוני תבערה, לא יהיו ניסיונות חדירה ולא יתקיימו הפגנות ליד הגדר. ביישובי העוטף יודעים כי מדובר בהסדרה זמנית וקצרת מועד וזה רק עניין של זמן עד שתתרחש שוב התלקחות.