• 14 דצמבר 2018

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

בעלי אופניים חשמליים יחוייבו ברישיון שלעת עתה, לא ניתן להנפיק

כפי שנחשף בברנז'ה NEWS: הממשלה אישרה תקנות אשר בעצם מורידות את האופניים החשמליים מהכבישים: הרכיבה תותנה ברישיון, אף רשות הרישוי לא הוקמה

שר התחבורה ישראל כץ. קנסות במקום תשתיות (צילום: ירון דבש / CC BY 4.0)

הממשלה אישרה את תכונית שר התחבורה, ישראל כץ, להסדרת נושא האופניים החשמליים: במקום להשקיע בתשתיות, העדיפו בממשלה ללכת על ענישה, של למשל 1,000 שקלים לרוכבים ללא קסדה והתניית הרכיבה בקבלת רישיון לנסיעה על אופניים. מה-1 בינואר 2019 ייאסר על רוכב אופניים חשמליים או קורקינט ממונע, שאין ברשותו רישיון נהיגה, שטרם עבר את מבחן הקורס הייעודי או שלא ניתן לו אישור כשירות לרכוב על הכלים החשמליים. כמו כן,כל הרוכבים יחויבו בחבישת קסדה. הקנס בגין רכיבה על אופניים חשמליים או קורקינט ממונע ללא קסדה יועלה מ-250 שקל ל-1,000 שקל.

מדובר במכת מוות לענף האופניים החשמליים: אם לוקחים לדוגמא את נושא הרישוי הרגיל, זמני ההתמנה ארוכים, הלימודים יקרים ולא כולם עוברים בטסט הראשון. לא ברור היכן ניתן ללמוד נהיגה על אופניים והיכן ניתן להיבחן מבחן מעשי. מה שברור הוא הקנסות הכבדים על הרוכבים, לצד הגברת הביקרוקרטיה. בבאר שבע, בה הנסיעה בתחבורה העירונית בשעות העומס אינה תענוג גדול, שלא לדבר על מי שנזקקים לנסוע בשבתות או בשעות בהן אין תחבורה, מדובר בכמה קשה. 

ההחלטה לא מדברת על הקמת תשתיות בטוחות לרוכבים, אלא מורידה אותם לכבישים המסוכנים. המדינה גם לוקחת על עצמה סמכות של החרמת קניין פרטי: על פי הצעת ההחלטה קובעת עוד כי משרדים נוספים, בהם המשרד לביטחון פנים ומשרד הפנים, יקדמו תיקוני חקיקה בתחום סמכויותיהם, להגברת הבטיחות של רוכבי האופניים. בין היתר תינתן סמכות לשוטרים ופקחים עירוניים להחרמה ולגריטה של כלים חשמליים בלתי חוקיים והטלת קנסות כבדים על בתי מסחר המשווקים ומוכרים כלים אלה.

כתבות שיעניינו אותך...
תגובות

End of content

No more pages to load