• 19 דצמבר 2018

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

''לא משכירים רכבים ללקוחות מהמגזר הערבי בסניפי ב''ש ואשדוד''

היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות שלחה מכתב חריף לבחרת באדג'ט ישראל, בעקבות תלונה ממנה עולה, כי החברה החליטה שלא להשכיר רכבים למגזר הערבי בסניפי ב''ש ואשדוד, בשל גניבות לטענתם

המייל שעורר את הסערה, על רקע סניף באדג'ט (צילום: ATOMIC TACO / CC BY 2.0)

התנהלות מביכה, בה ניתנה הנחיה לקיים לכאורה אפליה גזענית בין לקוחות בחברה להשכרת רכב נחשפת, בעקבות הודעה של משרד המשפטים, שפורסמה אתמול: ביחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות התקבלה פנייה ממנה עולה חשד כי חברת באדג'ט ישראל ביצעה עבירה לפי חוק איסור הפליה במוצרים, שירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, התשס"א-2000 (להלן: "חוק איסור הפליה"), זאת לאחר שהתברר כי בהודעות דואר אלקטרוני שהופצו לעובדי החברה הנחתה ההנהלה להפלות באופן גנרי אזרחים מקבלי שירות מהציבור הערבי. בין היתר, נכתב לעובדי החברה כי "...בימים האחרונים נגנבו מספר רכבים בדרום. בנוסף חזרו רכבים ניזוקים... הוחלט באופן חד משמעי, שרוצים למנוע הפסדים ולכן אנו לא משכירים רכבים בכלל ללקוחות מהמגזר הערבי בסניפים באר שבע ואשדוד", כך נמסר בוהדעה מדוברות משרד המשפטים.

צילום המייל, שהופץ ברשתות החברתיות (צילום: וואצאפ)​​​​​​​
 
במכתב ששלח אתמול, חמישי, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד אווקה זנה, למנהל חברת באדג'ט ישראל, מוני בר, מציין עו"ד זנה כי "אחד הביטויים המובהקים של התנהלות גזענית היא הכללה וכתוצאה מהכללה זו- נקיטת מדיניות ענישה קולקטיבית. ככל שהדברים נכונים, החברה החליטה למנוע מתן שירות ציבורי לאזרחים ערבים ולהתעמר בהם בשל מוצאם. התייחסות שלילית זו לאזרחים ערבים, באופן מכליל, מציגה מצג כאילו כלל הציבור הערבי בעייתי, ונקיטת ענישה קולקטיבית זו היא פסולה וגזענית".

בנסיבות הדברים דורש עו"ד זנה מהחברה להפסיק לאלתר כל הפליה כלפי אזרחי המדינה ממוצא ערבי בפרט וכלפי כל אדם בכלל, ולהוציא הנחיה ברורה כי אין להפלות שירות על רקע גזעני.
 
במקביל, היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות פנתה למפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשייך, בבקשה שיורה על פתיחה בחקירה נגד חברת באדג'ט בגין חשד לעבירה לפי חוק איסור הפליה.
 
חברת באדג'ט ישראל פרסמה אתמול הודעה לתקשורת בה נאמר כי: "בחברתנו לא נהוגה מדיניות אפלייה. אנו נלמד את הנושא ונגיב בהתאם".

המרכז לנפגעי גזענות פנה אתמול באמצעות עו''ד אורי נרוב לחברת באדג'ט, בעקבות פרסום ההנחייה, להוציא לאלתר הנחיה לכלל העובדים בסניפי באר שבע ואשדוד לפיה ההנחיה  בטלה ומבוטלת. עו''ד נרוב דרש לנקוט צעדים כנגד מי שהוציא את ההנחיה הגזענית והמפלה לדבריו.
 כמו כן, הוא דרש להוציא הנחייה לכלל העובדים בכלל סניפי באדג'ט כי חלה עליהם החובה להעניק שירות שוויוני, תוך שימת דגש על האיסור להפלות במתן השירות על בסיס גזע ולאום. עוד נאמר כי יש להבהיר לעובדים כי מי שיפר את הוראות החוק יהיה צפוי לחקירה פלילית ולתביעה אזרחית לפיצוי.

מכתב התגובה של חברת באדג'ט (סריקת מסמך)

בתגובה, שלחה באדג'ט מכתב למרכז לנפגעי גזענות בו היא מציינת בין היתר: ''באדג'ט דוגלת בשוויון מלא בין בני האדם ומספקת שירותי השכרת רכב, ליסינג ומכירת רכב לכל האוכלוסייה. באופן ספציפי, לבאדגיט אין ולא הייתה מﬠולם כל מדיניות או הנחיית הנהלה שלא להשכיר רכב ללקוחות ﬠרבים ככאלה''.

''הודﬠת הדוא"ל שהוזכרה בפנייתכם לא הייתה מוכרת להנהלת החברה וכאמור היא מנוגדת לחלוטין למדיניות באדג'ט !לסטנדרטים הנוהגים בה, יצוין, כי הנהלת באדג'ט אינה מכירה מקרה כלשהו שבו לא בוצﬠה ﬠסקה ﬠם אדם מחמת השתייכות! למגזר הﬠרבי. נהפוך הוא. רבים מלקוחותינו הם ממגזר זה''.

''נוהלי חברות השכרות הרכב בארץ ובﬠולם כוללים מספר תנאים כגון: הצורך בכרטיס אשראי תקף, מסגרת אשראי מתאימה, וותק בנהיגה וכיוב' חלים ﬠל כל לקוחות החברה ללא הבדל דת, גזﬠ ומין, בכל מקרה, כדי למנוﬠ אי הבנות, באדג'ט שבה והבהירה לﬠובדיה. באופן חד משמﬠי. שאין כל שינוי במדיניות וכי החברה ממשיכה לשרת את כל האוכלוסייה באופן שוויוני וללא כל אפליה''.


  




כתבות שיעניינו אותך...
תגובות

End of content

No more pages to load