זעקתה של אם: ''בני זקוק לסייעת על מנת לשהות במעון''

ש', מבאר שבע, אם לפעוט בן שנתיים בעל צרכים מיוחדים, מתחננת לתוספת שעות סייעת, כדי שבנה יוכל לתפקד במעון. עיריית ב''ש: ''הילד משובץ במרכז לגיל הרך, אושרו 4 שעות עבור מלווה''
send whatsapp messsage send FB messsage
הפעוט זקוק לסייעת (צילום הדמיה: PEXELS / CC0 )

ש', מבאר שבע, נחלמת בימים אלה על מסגרת לבנה בן השנתיים, פעוט בעל צרכים מיוחדים, אשר לדבריה זקוק לסייעת צמודה, על מנת לשהות במעון. ''בני נולד בשבוע ה-23. נלחמתי על חייו כנגד כל הסיכויים במשך 112 ימים בפגיה ועוד חצי שנה בבית, כשהוא מחובר לחמצן 24 שעות ביממה'', מספרת האם לברנז'ה NEWS. 

''מחודש פברואר אני במלחמת התשה יום יומית הגעתי לכל גורם אפשרי, על מנת להכניס את הילד שלי למסגרת. הילד שלי מה שנקר נפל בין הכיסאות''. הפעוט אינו מדבר, מתקשה בתנועה ועל מנת להתקדם, הוא זקוק למסגרת מתאימה, טיפולית, כשסייעת שוהה לצדו. לדבריה של האם, זה הסיכוי שלו להתקדם מבחינה תפקודית. האם מספרת כי יש מחלוקת בינה לבין אגף הרווחה, לגבי השעות בהן תוכל הסייעת לשהות לצדו של הפעוט. ''אני ממש אובדת עצות, על סף ייאוש. קשה לי להאמין שלא ניתן לפתור עניין כזה''.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: ''ראשית, אין מדובר בילד הזקוק למעון יום שיקומי, על כן יש מקום לשלבו במרכז לגיל הרך בויצ''ו. מנהלת אגף הרווחה בעירייה הודיעה לאם באופן אישי, על שיבוץ בנה במרכז לגיל הרך ואישור של 4 שעות עבור מלווה. בנוסף הילד יקבל חלק מהטיפולים ביחידה התפתחותית. בנוגע לבקשה של האם להוסיף שעות למלווה, הבקשה הועברה ע"י העירייה אך נדחתה ע"י משרד הרווחה''.