''אין נזילה בבניין, אבל קיבלנו הודעה על צריכה חריגה''

חלק מדיירי רחוב מרים הנביאה בשכונת נחל עשן בבאר שבע קיבלו מתאגיד המים הודעה על צריכה גבוהה ביותר מ-200 אחוזים מצריכתם הרגילה. ''בדקנו. אין נזילות, רק דשא ועציצים, שבטח לא מושקים באלפי ליטרים של מים''
send whatsapp messsage send FB messsage
צריכה חריגה? חלק מההודעה שקיבלו הדיירים (צילום הדמיה: CC BY 2.0 / Ángelo González)

דיירי רחוב מרים נביאה, בשכונת נחל עשן בבאר שבע הופתעו לקבל הודעות על צריכה חריגה ב-225.53 אחוזים מצריכתם הרגילה. מדובר בדיירים בבניינים האי זוגיים - 3, 5, 7 ו-9. בניין 5 הוא בן 6 קומות וכל השאר - בני 5 קומות. דבר מכתבי ההתראה נחשף בשיחות אקראיות בין השכנים וההודעות הועברו בין איש לרעהו בוואצאפ, לברר אם כולם קיבלו הודעה זהה. ''אין לנו בריכת שחיה בבניין - רק קצת דשא ועציצים ברחבה, שלבטח לא מוקשים באלפי ליטרים של מים וגם, בבתים, אנחנו לא צורכים כמויות כפולות מאשר באותה תקופה בשנה שעברה. מדובר בהפרשים של אלפי ליטרים'', אומר חן, אחד הדיירים.

''בדקנו אם יש נזילה בבניין או בקרבת מקום. אם היו נוזלים אלפי ליטרים של מים, היינו רואים. לפי ההודעה, כל אחד מאיתנו  צרך כמות כפולה של מים - אלפי ליטרים. קוב מים זה 1,000 ליטרים, כפול מספר הדיירים שקיבלו את ההודעה, אנחנו מדברים על אלפים רבים של ליטרים, שהיו צריכים להיות איפה שהוא. אבל מסביב לבניין אין נזילות, בטח שלא באלפי ליטרים''.

נושא הצריכה המשותפת מסעיר לא רק את תושבי רחוב מרים הנביאה, אלא גם דיירי רחובות אחרים בבאר שבע והוא עולה מעת לעת. גם הדיירים ברחובות משה קהירי, יעקב כהן וצ'רנחובסקי בבאר שבע קיבלו מכתבים דומים, העלו את קבלות לרשתות החברתיות וקיבלו תגובות מתושבים אחרים, כי גם להם זה קרה. 

אם הנזילה אינה נראית, כמו שקרה בבניין מרים הנביאה, לדיירים אין דרך להוכיח, מלבד ביצוע בדיקות פרטיות בתשלום. מצד שני, לא סביר לכאורה, כי אלפי ליטרים של מים יתבזבזו מבלי שאיש יראה. במקרה של מרים הנביאה, בהודעה נכתב כי מדובר בהפרשי מדידה, בין מד המים הראשי, לבין אלה הדירתיים.

שאלנו את תאגיד המים מי שבע כיצד נקבע כי אכן הייתה נזילה ובמקרה של בנייני רחוב מרים הנביאה  - על פי מה נקבעה הצריכה החריגה, אם אין נזילה הנראית לעין.

הודעה שהגיעה לאחד הדיירים (צילום מסך)

ממי שבע נמסר בתגובה: ''"התאגיד פועל בהתאם להנחיות רשות המים המחייבות אותנו על פי חוק להודיע לדיירים בכתב על צריכות מים חריגות. מדובר במהלך שבא להטיב עם הדיירים ולהתריע בפניהם על חשש לנזילות וזאת על מנת למנוע בזבוז מים וצבירת חיובים נוספים. יודגש כי אין שום שינוי במדיניות החיוב אלא רק בשליחת התראות לדיירים''.
''כמובן שכל פניה מאלו שהועברו אלינו תבחן בצורה עניינית ובשיתוף פעולה מלא עם הדיירים. מטרתנו היחידה היא למנוע בזבוז מים ומניעת צבירת חיובים או בזבוז כספי הדיירים''. 
  
''בעניין רחוב מרים הנביאה בבאר שבע: לצרכני המתחם נשלח מכתב מיידע בגין הפרשי מדידה כפי שנרשמו בין החודשים יוני- אוגוסט 2018 במד המים הכללי המשויך לבניינים 1-9. במתחם 73 דיירים,  ביחס לכל דירה נרשמו -  2.14 מ"ק צריכה משותפת, לעומת 1.58 מ"ק בתקופה מקבילה אשתקד. מיד לאחר בדיקת מד מים ובהתאם להוראות החוק האמורות, נשלח מכתב מיידע לצרכנים'. נשמח לעמוד לרשות כל דייר ולבדוק טענותיו גם בהמשך, להעניק הכוונה מקצועית ומענה לכל נושא ". 
​​​​​​​