הפרקליטות סגרה את התיק נגד בני ביטון, מחוסר אשמה

סוף לפרשייה המצערת: ראש עיריית דימונה נחקר לפני כמה חודשים בחשד לעבירה של הטרדה מינית מילולית. היום התיק נסגר מחוסר אשמה. ''היה לי ברור מלכתחילה שמדובר בעלילה פוליטית'', אומר הערב ביטון
send whatsapp messsage send FB messsage
ראש עיריית דימונה, בני ביטון (צילום: meitalgs / cc by-sa 4.0)

פרקליטות מחוז דרום (פלילי), על דעתו של פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), הודיעה היום לראש עיריית דימונה, בני ביטון, אשר נחקר בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית מילולית, כי תיק החקירה בעניינו נסגר.

ביטון נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית במספר הזדמנויות כלפי עובדת בעירייה, אשר הגישה נגדו תלונה.

החקירה נגד ראש העירייה נפתחה בנובמבר 2017 ובסיומה, ביום 9.8.2018, הועבר התיק מהיחידה החוקרת לבחינת הפרקליטות, ללא המלצה.

לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול נסיבות העניין, לרבות ראיון עם המתלוננת במשרדי הפרקליטות וכן השלמת חקירה שביצעה המשטרה לבקשת הפרקליטות, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי אין ראיות המצדיקות הגשת כתב אישום ולפיכך הוחלט לגנוז את התיק בעילה של חוסר אשמה, וזאת בהתאם לאמות המידה הקבועות בהנחיית פרקליט המדינה מספר 1.3 שעודכנה לאחרונה.

הודעה על כך נמסרה למתלוננת בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה.

וידאו: בני ביטון מגיב על ההחלטה לסגור את התיק נגדו 
​​​​​​​

ראש עיריית דימונה, בני ביטון,  אמר הערב עם היוודע דבר החלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגדו, מחוסר אשמה: ''היה לי ברור מלכתחילה שמדובר בעלילה פוליטית, לכן המשכתי בעשייה למען דימונה ובלילות ישנתי בשלווה. יישר כוח למערכת החוק והמשפט על עבודתם המסורה לחשיפת הצדק''.