• 11 דצמבר 2018

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

אקזיט ענקי בנגב: פפסיקו רכשה את סודה סטרים בסכום עתק

3.2 מיליארד דולר - זהו סכום העתק שתשלם חברת פפסיקו העולמית תמורת חברת סודה סטרים, שהמפעל שלה ליד רהט מעסיק 2,000 עובדים - יהודים, בדואים ופלסטינים

נשיא המדינה, רובי ריבלין, בביקור במפעל סודה סטרים (צילום: מארק ניימן / לע''מ)

חברת סודה סטרים הישראלית, שהמפעל שלה נמצא בצומת להבים-רהט והוא מעסיק 2,000 איש - יהודים, פלסטינים ובדואים, נמכר לענקית המשקאות והחטיפים פפסיקו. מדובר בעסקת ענק, על פיה פפסיקו תשלם 3.2 מיליארד דולר עבור החברה הישראלית. חברת סודה סטרים נחשבת מהפכנית בתחומה ודוגלת בערכים של דו-קיום, יצירתיות ושמירה על ערכי הסביבה. 

בינתיים, לא ידוע כיצד המכירה תשפיע על העובדים והחברה בישראל. סודה סטרים הינה חברה בעלת פריסה בינלאומית, המשווקים מכשירי סודה, סירופים וציוד נלווה. בשנים האחרונות החברה נאלצה להתמודד עם חרם תנועת ה-BDS ועל מנת לשרוד, העביר את המפעלים שלה מהשטחים לפארק עידן הנגב. במפעל בפארק מועסקים כאמור יהודים, בדואים ופלסטינים. 

עם רכישת סודה סטרים על ידי ענקית המזון, מקווים העובדים בנגב כי הם ימשיכו להיות מועסקים ושמוקד החברה יישאר בישראל.

לפני מעט יותר משנה, בסוף מרץ 2017, עובדי סודה סטרים בנגב פתחו  בצעדים ארגוניים, במחאה על התנהלות ההנהלה, אז, על רקע רצונם להתאגד. העניינים הגיעו לפתחו של בית הדין לענייני עבודה בבאר שבע, שהורה להנהלת 'סודה-סטרים', לחדול מהפגיעה בהתארגנות עובדיה.

מפעל סודה סטרים בפארק עידן הנגב, ליד רהט (סרטון של אלון גולדברג)

עם זאת, חברת סודה סטרים, הנחשבת לאחת החברות המצליחות בישראל, הייתה בין הבודדות, בתחום המזון, לתמוך בפומבי במאבק הקהילה הלהט''בית בנושא חוק הפונדקאות - סיכון אדיר לחברת מזון בישראל, שיכולה להתקל בחרם צרכני בשל תמיכתה בקהילה. אלא שצעד זה רק הוסיף ליוקרתה - ולראיה, האקזיט הגדול ביותר לחברה הממוקמת באיזור תעשיה בדרום. 

מאחורי השיקולים לרכישה, עומדת התחושה כי הציבור בעולם כולו משנה את הרגלי הצריכה שלו: לקוחות עוזבים את החנויות הפיזיות, מבקרים פחות בקניונים ועוברים לרכישות באינטרנט. סודה סטרים משווקת את מוצריה באמצעות האינטרנט ודרך חברת שליחויות ומציעה משקה תוסס שלמעשה אינו יוצר פסולת כמו המשקאות הקלים. בלוני הגז ממוחזרים למילוי, הסירופים של החברה מציעים טעמים הזהים למשקאות קלים ידועים, רק במחיר זול משמעותית. מערך השיווק של החברה הפך להיות אינטרנטי יותר ולפחות בבאר שבע, לא ניתן להשיג את מילויי הגז והסירופים בחנויות.

במציאות עסקית חדשה זו, דווקא חברות דינמיות, שיודעות לקרוא את המפה העסקית החדשה, יכולות לפרוח.

כתבות שיעניינו אותך...
תגובות

End of content

No more pages to load