• 15 אוגוסט 2018

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

מרבית תאונות הילדים בכבישי ב''ש: אחרי הצהריים

עמותת אור ירוק בקריאה להורים, עם בוא חודשי הקיץ והחופשות: שמרו על הילדים, הדריכו אותם לרכיבה נכונה והתנהגות זהירה בכביש

זירת תאונת אופניים (צילום הדמיה: Andrew Caulk / CC0)

קריאה להורים, לקראת חודשי הקיץ והחופש הגדול: שמרו על ההילדים והדריכו אותם לרכיבה נכונה על אופניים והתנהגות זהירה ברחוב ובכביש. בדיקת עמותת אור ירוק מעלה כי שעות אחר הצהרים הן המסוכנות ביותר עבור הילדים.

בבאר שבע נפגעו 184 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ושמונה נפצעו באורח קשה.

מזג האוויר החם והחשכה המאוחרת מוציאים ילדים רבים מהבתים למגרשי המשחקים והגנים הציבוריים וחושפים אותם לסכנות שהכביש מציב. מבדיקת עמותת אור ירוק עולה כי השעות המסוכנות ביותר עבור ילדים, בהן נפגעים הכי הרבה קטנטנים בני 0-14 הן שעות אחר הצהריים - השעות בהן מסתיימות הפעילויות במסגרות החינוך, הכבישים עמוסים בנהגים שחוזרים מיום העבודה, הילדים מסתובבים ומשחקים ברחובות ובמיוחד בחודשי הקיץ כאשר השמש שוקעת מאוחר.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2017 נפגעו בין השעות 16:00-19:00 למעלה מ- 840 ילדים, זו השנה בה נפגעו הכי הרבה ילדים בשעות אחר הצהריים זה ארבע שנים. מתוך הנפגעים בשנת 2017, ארבעה ילדים מצאו את מותם בשעות אחר הצהריים ו- 62 נפצעו באורח קשה. עוד עולה מן הנתונים כי מרבית הילדים שנפגעו, למעלה מ-520 ילדים, מצאו את מותם בתחום העירוני.

בשעות אחר הצהריים ילדים רבים מסתובבים ברחובות. ישנם מספר כללים מצילי חיים שעליהם כדאי להקפיד על מנת להגן על הילדים: ילד עד גיל תשע לא חוצה כביש לבד - חשוב להקפיד שילדים יודעים שאסור להם לחצות את הכביש ללא ליווי של מבוגר אחראי. חגירת הילדים ברכב - יש להקפיד על חגירת הילדים ברכב או קשירתם במושב הבטיחות בצורה נכונה ובכל נסיעה ונסיעה.

רכיבה בטוחה על אופניים – חשוב להקפיד כי בכל רכיבה הילדים חובשים קסדה ומשתמשים במחזירי אור על מנת לשמור על הנראות.

ילדים הם פגיעים וחשופים במיוחד לסכנות: הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות, הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם. ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה, זווית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק כראוי. בתי ספר, פארקים ומתנס"ים, הם אזורים בעלי רמת סיכון גבוהה ועל המדינה להציב פסי האטה בקרבת אזורים אלו שיסייעו בהאטת מהירות כלי הרכב ויצמצמו את הפגיעה בהולכי הרגל הצעירים.

כתבות שיעניינו אותך...
תגובות

End of content

No more pages to load