הפסקול (הצורם) של המדינה: ספסרים מוכרים כרטיס לאירוע ב-750 שקלים

"הפסקול של המדינה'', האירוע המרכזי לשנת ה-70 שייערך הערב באמפי פארק בבאר שבע מלווה בתופעות פחות יפות: ספסרים מוכרים ברשתות החברתיות כרטיסים, שקיבלו בחינם, במחיר מופקע
send whatsapp messsage send FB messsage
הפסקול של המדינה (צילום מסך מתוך הפרומו לאירוע)

האם כך נשמע "הפסקול של המדינה''? האירוע הגדול, שייערך הערב באמפי פארק באר שבע, בהשתתפות הזמרים אייל גולן, שרית חדד ואחרים, רצה להוקיר 70 שנות זמר עברי והפך לגן עדן לספסרים. הכרטיסים ניתנו בחינם לזוכים במסגרת הגרלה, אך בשל אטרקטיביות האירוע, יש מי שמוכנים לשלם מאות שקלים עבורם.

יודגש כי מדובר באירוע שאינו שייך ואינו מאורגן על ידי עיריית באר שבע והעירייה אף טרחה להדגיש זאת בשבוע שעבר בפרסומים רבים. את האירוע מפיקה חברה פרטית והכניסה אליו היא בחינם, אך הייתה מותנית בהרשמה מוקדמת באתר אינטרנט והשתתפות בהגרלה. הכניסה למתחם האירוע מוגבלת ל-10,000 צופים בלבד ולא כל מי שנרשם, זכה בכרטיס. ברשתות החברתיות רבים קבלו על כך, שלא זכו בכרטיס לאירוע.

נרשמו ולא זכו (צילום מסך)

במקביל, היו מי שהציעו כרטיסים למופע במחירים של 500 וגם 750 שקלים לכרטיס. אחרי הכל, מדובר בהזמדנות חד פעמים לראות אמנים שלא תמיד מגיעים לבאר שבע. מנהלי קובצות פייסבוק עסקו במהלך השבת במחיקת פוסטים של ספסרים, אבל יש זירות מסחר אחרות, רחוקות מהעין.

מתוך החזרות למופע (מתוך הפייסבוק של ליאם הפקות)
​​​​​​​

באר שבעים רבים דיווחו כי נרשמו לאתר ולא זכו בכרטיס בעוד שאחרים אמרו כי לא הייתה להם אפשרות בכלל להירשם: אין להם טלפון חכם ולא גישה לאינטרנט. מדובר באירוע נוצץ, ברמה לאומית, בו זמרים מובילים ישירו את השירים המייצגים את 70 שנות עצמאותה של ישראל ובהפקת משרד התרבות והספורט. בין האמנים שנבחרו לייצג 70 שנות זמר עברי: אגם בוחבוט, אייל גולן, אלי לוזון, דקלון, זהבה בן,שרית חדד ואחרים. את האומנים ילוו הסינפונייטה הישראלית באר שבע,  תזמורת פירְקַת אלנוּר למוסיקה קלאסית מזרחית ולהקת "השחור החדש". ברגי השיא של המופע תשיר שרית חדד את השיר ''חי'' ביחד עם הולוגרמה של עופרה חזה. המופע מועבר בשידור חי בטלוויזיה, החל מהשעה 21:15, בערוץ 12. 

פרומו לאירוע (פייסבוק קשת)

זו לא הפעם הראשונה שספסרים נכנסים לתמונה כשיש מופעים מבוקשים בבאר שבע, המשווקים בעיקר באינטרנט. בפעם האחרונה זה קרה עם המופע של הזמר עומר אדם. דקות מעטות אחרי שנסגרו הקופות האינטרנטיות ואזלו הכרטיסים, החלו להופיע ברשתות החברתיות כרטיסים למכירה במחירים מופקעים וגם היו מי שמוכנים לשלם עבורם. יש גם ניסיונות מעת לעת לספסר בכרטיסים לאירועי ספורט, במיוחד למשחקים חשובים של הפועל באר שבע. כמו כן, מצויין בהודעה שנשלחה לזוכים בכריטסים לאירוע, כי מדובר בזכייה אישית, שאינה ניתנת להעברה.

קניתם כרטיס מספסר? שימו לב לאותיות הקטנות (צילום מסך מתוך ההודעה נשלחה לזוכים)

ספסרות היא אמנם עבירה פלילית, אך העונש הוא קנס כספי בלבד. רוכשי כרטיסים בספסרות גם מסתכנים בכך שהכרטיס לא יכובד (למשל - אם בהצגתו נדרשים להציג תעודה מזהה, משהו שספסרים לא תמיד טרחו ליידע בו את הרוכש). 

משטרת ישראל השלימה הערכותה לקיום אירוע "הפס קול של המדינה'', שייערך במוצ"ש זה באמפי פארק בבאר שבע בשעה 20:30. שוטרים רבים, גלויים וסמויים, יפרסו כחלק ממערכים לשמירת הבטחון, הסדר הציבורי והתנועה. לאירוע הוקצו חניוני השוק הבדואי הישן וחניון האמפי פארק. בשל צפי לעומס תנועה בציר דוד חכם עד צומת מצליח אנו מבקשים מהבאים לאירוע להקדים. במשטרה מדגישים כי הכניסה לאירוע תתאפשר רק בהצגת כרטיס שהוזמן מראש.