• 19 ינואר 2018

דוח: ציונים נמוכים לתחבורה הציבורית בדרום

פערים בין מרכז ופריפריה גם בתחבורה: ארגון ''15 דקות'' בחן את זמינות התחבורה הציבורית בערי ישראל, הערים בנגב קיבלו ציונים נמוכים, מלבד אופקים. יישובי הבדואים ''מככבים'' בתחתית הרשימה

התחנה המרכזית בבאר שבע (צילום: איתי סנדרס / CC BY SA 3.0)

אי שוויון בין מרכז ופריפריה - גם בתחבורה: הדו"ח משווה את מידת הזמינות של התחבורה הציבורית בישובים בישראל (מעל 10,000 תושבים) ביחס לגודל האוכלוסייה פורסם היום, שני, על ידי 15 דקות, ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל.  הדו"ח מציג את היכולת של האזרח הישראלי לעלות על תחבורה ציבורית כלשהי (אוטובוס או רכבת)  תוך 15 דקות ביישוב בו הוא מתגורר.
באר שבע נמצאת במקום ה-34 ברשימה, הרבה בתחת לאופקים, הנמצאת במקום ה-11 בדירוג, אחרי תל אביב. 

בדירוג נמוך זכו גם דימונה (49), רהט (45), כאשר בתחתית הטבלה יישובי הבדואים בנגב: השירות הגרוע ביותר הוא בתל שבע (מקום 126), כסייפה (מקום 124), ערערה (121), לקיה וחורה (מקומות 118 ו-119).

"הפערים בתחבורה הציבורית משפיעים ישירות על יוקר המחיה, מחירי הדיור והנגישות לתעסוקה. ככל שהתחבורה
הציבורית מפותחת יותר, כך גדלה הנגישות לתעסוקה, גדלות אפשרויות הדיור, ופוחת הצורך באחזקת רכב באלפי שקלים
בחודש", אומרים מחברי הדוח.

"ביישובים שבהם התושבים התארגנו לשיפור המצב וגרמו להפעלת לחץ של הרשות המקומית על משרד התחבורה, ניכר שיפור
מסוים בשירות הקיים. כך למשל, בראש העין, מודיעין עילית וביתר עילית, נעשה מאמץ מיוחד ללחוץ על מקבלי החלטות
במשרד התחבורה לשפר את התחבורה הציבורית ומאמצים אלו נשאו פרי", אומרים מחברי הדוח.

​​​​​​​"ממשלת ישראל אינה מתקצבת ומתכננת את התחבורה הציבורית בישראל על פי מדדים וקריטריונים אחידים, זאת למרות
שמשרד התחבורה הגדיר בשנת 2015 הנחיות לתכנון תחבורה ציבורית. הנחיות אלה קובעות מדדים לרמת שירות לפי גודל
ישוב". 

כתבות שיעניינו אותך...