המאבק נגד הבניה הצפופה עולה מדרגה: בשישי - הפגנה ליד הגרנד קניון

תושבים בבאר שבע מביעים חשש מציפוף העיר: מגדלי מגורים עומדים לקום ליד צומת הגרנד קניון, צומת מצדה-רגר, המשחררים-שמשון, מהצמתים הפקוקות בב''ש. עכשיו מגיע תור המחאות
send whatsapp messsage send FB messsage
חניון הגרנד קניון. בקרוב יוקמו פה מגדלי מגורים? (צילום: מתוך הפייסבוק)

אם פעם שדרות טוביהו או דרך מצדה, שני עורקי תחבורה מרכזיים בבאר שבע, לא היו עמוסים אלא במקרים מסוימים מאוד, היום נסיעה דרכם עלולה לארוך זמן רב. באר שבע הופכת להיות עיר פקוקה, עם בעיות חניה באתרים מרכזיים או אירועים גדולים. לאחרונה, התעוררו סוחרי מרכז הנגב עם עובדה מוגמרת: במקום מגרש החניה, יוקמו במקום שלשה מגדלים מגורים, שלמעשה, יבייאו לחיסולו של המרכז הותיק. 

ביום שישי זה תיערך הפגנת מחאה, בשעה 11:30, במגרש החניה של הגרנד קניון, כנגד הכוונה להקים במקום  שלשה מגדלי מגורים נוספים. התושבים באיזור חוששים כי הקמת המגדלים תגרום לעומס גדול באיזור הצפוף ממילא. 

במקום אמורים לקום שלושת הבניינים, בני 24 קומות כל אחד, שיאכלסו כ-1000 תושבים בכ-300 יחידות דיור. ''המקום הזה בכלל היה צריך להיות שטח ציבורי, מוקדש למבני ציבור וגנים, לשטחים ירוקים, לא לעוד בניינים", אמרה בספטמבר השנה  דר' אושרה ספיר, המתגוררת באיזור. ''די לראות מה קורה בכניסה לדרך מצדה מכיוון טוביהו במהלך השבוע ובימי שישי. דרך מצדה הפכה לדרך חד מסלולית ונוצרים פקקים ענקיים. אני לא רוצה לחשוב מה ייקרה אם חלילה יצטרכו לעבור דרכו כוחות כיבוי או פינוי פצועים לסורוקה''.

תושבת השכונה סיפרה כי ראתה את ההודעה על הכוונה להקים את המגדלים ממש במקרה: "שלט קטן שהיה תלוי על עץ. איש לא הודיע לנו. קבעו עובדה מוגמרת. לא בשביל זה קנינו בית בשכונה - כדי שיבנו לנו מפלצת מול העיניים".