• 19 נובמבר 2017

ח''כ ילין בהצעת חוק: להקים שדה תעופה בינלאומי בנגב

אחת לכמה שנים, חוזרת ההצעה להקים שדה תעופה בינלאומי בנגב. לדברי ח''כ ילין, בנגב יש מספיק מרחבים פתוחים, בניגוד לצפון, בו המרחב הכפרי צפוף

נמל תעופה בנגב? אולי הפעם זה יצליח (צילום הדמיה: JOE MAHONEY / CC BY-SA 3.0)

ח"כ חיים ילין הניח השבוע על שולחן הכנסת הצעת חוק שמטרתה לקבע את הקמת שדה התעופה בנגב ולא ברמת דוד. "אין חולק על הצורך בהקמת שדה תעופה משלים, אך מיקומו לא פחות חשוב מנחיצותו. מחויבותנו לשמור על מרקם החיים הכפרי, בעמק הירוק ערש ההתיישבות מפני נזקים שיובילו להריסתו המוחלטת" אמר ח"כ ילין והוסיף כי "המקום הנכון והמתאים הוא בדרום ובכך אנו מקיימים את מחויבותנו לפתח את הנגב."

אין זו הפעם הראשונה שהקמת שדה תעופה בינלאומי בנגב עולה על סדר היום: כבר בתחילת שנות השמונים דיברו על הקמת שדה תעופה ואיזור סחר חופשי בנגב, כמנוף לפיתוח האיזור. ההצעה להקים שדה תעופה בינלאומי בדרום עולה אחת לכמה שנים וזוכה להתנגדויות בעיקר מצד אנשי צבא, אך גם מאנשי איכות סביבה.

בשנת 2014 התקבלה החלטת ממשלה לפיה יוקם שדה תעופה בינלאומי נוסף המשלים לנתב"ג.  מיקומו נקבע  ברמת דוד שבעמק יזרעאל. תושבי האזור, לצד ראשי המועצות המקומיות עמק יזרעאל, מגידו, רמת ישי וקריית טבעון מתנגדים להחלטה והקימו מטה מאבק במטרה למנוע את מימושה. לטענתם, הקמת השדה תפגע במרקם הכפרי של העמק, בשטחי החקלאות באזור המוכר כ"ריאה הירוקה" בישראל, לצד פגיעה קשה באיכות החיים של התושבים שממילא סובלים מפקקי תנועה וזיהום אוויר באזור. כמו כן, שדה תעופה בעמק יהיה מוגבל בגודלו ולכן יהיה קושי להרחיבו בעתיד.

אל מול רמת דוד עומדת החלופה של הקמת השדה באחד מהשטחים בדרום הארץ בהם אין צפיפות אוכלוסין ושבו יהיה ניתן להרחיב את שטח השדה לאור גידול במספר הנוסעים בעתיד. לטענת המצדדים, העתקתו לדרום תהווה מנוע צמיחה ופיתוח לנגב. החלופה שזוכה לתמיכה של ראשי ערים רבים ומועצות אזוריות בדרום תייצר לטענתם מקומות עבודה רבים, תעצים את התעשייה המקומית ולא תפגע במרחב הכפרי שעם השנים נעלם מהנוף הישראלי.


כתבות שיעניינו אותך...