האבא נתן, בית המשפט בב''ש החרים הובר-בורד מילד

"מדובר במכשיר מסוכן, שקטין בגילו של הקטין שבפניי אינו אמור להשתמש בו", פסק השופט. הילד, ככל נראה יצטרך להתרגל להתחיל ללכת ברגל
send whatsapp messsage send FB messsage
ההובר-בורד הגיע לבית המשפט (צילום הדמיה: NEUPADDY / PIXABAY)

בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע החליט להחרים מכשיר הובר-בורד מילד בן 9.5, תושב הדרום, במסגרת דיון שנערך בענייני הוריו. אימו של הילד לא התייצבה לדיון בבית המשפט בשל תקלה בשירות בתי הסוהר. הילד קיבל את ההובר-בורד מתנה מאביו, בית המשפט מתח ביקורת על המתנה ודרש מהאימא להפעיל את סמכותה ולא לאפשר לילד להשתמש במכשיר. 

"במהלך הדיון היום לא נסתרה טענת הרווחה כי אכן האם אינה משתפת פעולה עם שירותי הרווחה ואינה מקיימת אחר החלטות קודמות שניתנו על ידי, ועל  כן מצאתי להתריע באם כי עליה לשתף פעולה עם שירותי הרווחה שאם לא כן יכול ובית המשפט יורה על הוצאת הקטין מביתה והעברתו למסגרת חוץ ביתית", כותב השופט אלון גביזון, סגן נשיאה לענייני משפחה במחוז דרום.

"ביחס למכשיר ההובר-בורד, ובשים לב לגילו של הקטין (9.5 שנים), ומאחר וסבורני כי מדובר במכשיר מסוכן, שקטין בגילו של הקטין שבפניי אינו אמור להשתמש בו, הנני אוסר על הקטין לעשות שימוש במכשיר זה ומורה לאם לדאוג להפקידו בבית המשפט תוך 10 ימים מהיום". 

השופט גם מתח ביקורת על אימו של הילד: "טוב היתה עושה האם אם היתה מפעילה את הסמכות ההורית שלה על הקטין והיתה דואגת בעצמה ליטול מהקטין את מכשיר ההובר – בורד אולם משהתברר מתגובת עורכת דין לופו וכי האם מתקשה בהפעלת סמכותה ההורית (בין היתר בשים לב לכך שמדובר במתנה שנתן האב) לא נותר לי אלא להורות כמפורט לעיל".