• 18 אוגוסט 2017

ביום שישי: הפגנת תושבים נגד דן באר שבע

התלונות נגד דן באר שבע הולכות ומתרבות. הנוסעים בעיר היו סבלניים, קיבלו בהבנה את התקלות ואת חבלי הלידה, אך הרשתות החברתיות מלאות בתלונות כנגד הזכיינית

ביום שישי, הפגנת תושבים נגד דן ב''ש (צילום: גוגל מפות)

ביום שישי, החל מהשעה 8:00, אמורה להיערך הפגנה ברציפי התחבורה הציבורית בתחנה המרכזית בבאר שבע, במחאה על רמת השירות של זכיינית התחבורה העיר, דן באר שבע. את ההפגנה מארגן יצחק הלמן, חבר בוועדות הביטחון ואיכות הסביבה בעיריית באר שבע ומי שמבקש לקדם הדברות עם הנהלת החברה, על מנת לשפר את השירות.

קיום ההפגנה תלוי באישור משטרת באר שבע. עד לשני בלילה, האישום טרם ניתן. הלמן ביקש להיפגש עם הנהלת דן ב''ש ולהציג בפניהם את המצב של התחבורה העירונית בבאר שבע, כפי שהוא משתקף מאין ספור תלונות, בהן רבות שהועלו למדיו החברתיות. לדבריו, בהנהלה סרבו לצרף לשיחה נציגי ציבור. בתגובה, הלמן החליט לוותר על הצעד והזמין את ההנהלה לנסוע באוטובוסים של החברה בבאר שבע.

הקהל בעיר גילה סבלנות ואורח רוח מאז שהחברה החלה לפעול כאשר החליפה את הזכיינית הותיקה, מטרודן. לאחרונה, חברת דן באר שבע חמתה על הסכם קיבוצי, לראשונה בתולדות התחבורה העירונית בבאר שבע. הנוסעים קיוו, כי חתימת ההסכם תביא לשקט תעשייתי ותשפר את השירות. אלא שהמצב רק החמיר, על פי עדויות הנוסעים, המציפות את הרשתות החברתיות המקומיות. בהתחלה, הציבור נתן ימי חסד רבים לחברה. לאחרונה שונו גם מסלולי הקווים, צעד שיצר בלבול רב אצל התושבים, שהיו רגילים לנסוע במסלולים מוכרים מזה שנים למקומות מרכזיים בבאר שבע, דוגמת השוק העירוני.

לאחרונה, תדירות הקווים הופחתה באורח ניכר, בשל חודש הרמאדן, זאת מבלי שהחברה תיערך מראש עם ממלאי מקום. החברה משרתת את באר שבע, בה אוכלוסייה רבה הזקוקה לתחבורה ציבורית מסודרת.

''החלטתי לעזוב את החברה'', סיפר לנו לאחרונה נהג, שבינתיים נקלט כשכיר בחברה פרטית. ''לוחות הזמנים הם בלתי אפשריים. נהגים מתבלבלים במסלולים החדשים, אתה חייב לעמוד בזמנים והנוסעים רואים בנו את הכתובת לכל הדברים האלה. אנחנו חוטפים את הקללות והאיומים. נמאס לי. עזבתי".

נהג אחר, גם עזב את החברה וסיפר כי הייתה עזיבה גדולה של נהגים לפני החתימה על ההסכם הקיבוצי. ''תבין שהמסלולים החדשים הם בלתי אפשריים. אנחנו עבדנו 12 שעות כמעט בלי הפסקה. אתה נוסע ואתה חוטף קללות של נוסעים. לא יכולתי להמשיך".

שלשום הבאנו את סיפורה של לודה יצחקוב, חולה בטרשת נפוצה שמעדה בקו 12, בגלל, שלדברי בנה, הנהג מיהר. ניסינו לקבל את התגובה של החברה, אך כבר יומיים העניין בבדיקה. היום התפרסם סיפורה של תושבת באר שבע, שלדבריה נהג בחברה כינה אותה "יהודיה מסריחה" וחששה לחייה. הנהג, כך נודע על פי הודעה רשמית מהחברה, הושעה מעבודתו.

מדובר במשבר אמון גדול, חסר תקדים, בין גוף האמור לשרת את הציבור הבאר שבעי, לבין ציבור הנוסעים. לא מדובר בתלונה אחת, אלא תלונות רבות, בהיקף שלא היה ידוע קודם לכן.

התחושה היא, שכמו שלפני שנים רבות שביתת האוטובוסים בבאר שבע נמשכה חודשים רבים ואיש לא נקף אצבע, גם הפעם ציבור הנוסעים הופקר – ואף אחד לא מוכן לקחת אחריות.

ביקשנו את תגובת דן באר שבע לקיום ההפגנה. גם על השאלה הזו לא ענו בחברה.

כתבות שיעניינו אותך...

נסרין קדרי

22.08 | באר שבע | ₪ 149

חנן בן ארי

24.08 | באר שבע | ₪ 129

אמן אשליות

26.08 | באר שבע | ₪ 109

פופ בריטי

26.10 | באר שבע | ₪ 199