סיוט התחבורה הציבורית בב''ש: מחכים לאוטובוס ומתבשלים בשמש

תחנות האוטובוסים בבאר שבע אינן מספקות צל לכל הממתינים. בנתיים בזמן ההמתנה הארוך לקווים העירוניים התושבים עומדים בשמש. תביאו שמשיות וקרם הגנה מהבית
send whatsapp messsage send FB messsage
מתבשלים בשמש: מחפשים כל פיסת צל, אפילו מאחורי עמוד (צילום: עדנה כהן לזר)

רק לאחרונה הוחלפו תחנות אוטבוס רבות בבאר שבע לתחנות בעיצוב מודרני, הכוללות תאורה חכמה ולוח המודיע מתי יבוא האוטובוס הבא. דבר אחד הן לא מספקות: צל. השבוע, לפחות עד יום שלישי, תדירות האוטובוסים העירוניים פחותה בשל חגיגות עיד אל פיטר, המציינות את סוף חודש הרמאדן וחופשה מאורגנת של הנהגים, על פי חוק. 

בממשלה רוצים שנעזוב את הרכב הפרטי ונשתמש בתחבורה הציבורית לסוגיה. אלא שככל הנראה, עושים את הכל על מנת שמי שיכול, ישתמש ברכבו הפרטי, המניב לממשלה רווחים נאים במיסוי על דלק ובאגרות שונות, אשר בישראל הן בין היקרות בעולם. 

תחנות האוטובוס בבאר שבע אמורות לגונן על הממתינים מהשמש היוקדת.  עדנה כהן לזר מבאר שבע התבשלה בשמש: "אנחנו מחכים די הרבה זמן עד שמגיע האוטובוס. בשדרות רגר הבעיה ממש קשה. זהו מקום מרכזי בעיר, בכל תחנה עומדים לפחות 10 עד 15 אנשים, אבל יש תחנות  עמוסות וזה יותר מצב שבין 30 ל-40 אנשים עומדים בשמש, מסתתרים מתחת לכל דבר אפשרי, אפילו עמוד. מוניות חוסמות את הדרך לאוטבוסים ואנחנו צריכים ללכת עד לאמצע הכביש בשביל לעלות לאוטובוס. אין איפה לשבת. אנשים מבוגרים עומדים עם סלים, המקום נראה מזנח מאוד.  גם בתחנות ​​​​​​​ליד סורוקה, על שדרות רגר המצב דומה. איו איפה לשבת. שם סטודנטים ואנשים אחרים עומדים ממש על הכביש"