הבטיח ''פיגוע במצעד הגאווה בב''ש'' - ונעצר

משטרת באר שבע עצרה בן 17 שפרסם פוסט הומופובי בפייסבוק והבטיח: "בקרוב פיגוע במצעד הגאווה הראשון בבאר שבע"
send whatsapp messsage send FB messsage
נער בן 17 נעצר על איום לפגע (צילום הדמייה: PUBLIC DOMAIN PICTURES)

היום בשעות אחר הצהרים, דווח למוקד מאה של המשטרה על תגובה לפוסט בנושא מצעד הגאווה בבאר שבע: "בקרוב פיגוע במצעד הגאווה הראשון בבאר שבע". שוטרי משטרת ישראל איתרו צעיר כבן 17 תושב באר שבע, עצרו אותו ובתום חקירה  בתחנת באר שבע בה קשר עצמו למיוחס לו, יובא בצאת השבת בפני שופט להארכת מעצרו.

"משטרת ישראל תגלה אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות והסתה ברשתות החברתיות ותפעל לאיתור העבריינים ולהביאם לדין", ציינו במשטרה.

בחודש האחרון, מאז נודע על הכוונה לערוך, זו הפעם הראשונה, את מצעד הגאווה של קהילת הלהט''ב בבאר שבע, רבו קריאות השנאה והאיומים ברשתות החברתיות. עם זאת, מדובר במעצר הראשון על דברי הסתה ואיומים כנגד קהילת הלהט''ב בעיר. 
כזכור, בשנה שעברה המשטרה הציגה מידע מוכמן, בדבר הכוונה לפגע בצועדים, מה שגרר בסופו של דבר לביטול מצעד. בשנים קודמות, נערך בבאר שבע אירוע גאווה מתוחם, שגם כנגדו הושמעה ביקורת מטעם הממסד הדתי בעיר. בשנה שעברה הוצע לקיים מצעד במסלול קצר, ברחוב פנימי, אך הקהילה דחתה אותו. השנה, המצעד יתקיים במסלול הזה, אחרי שהוסכם בין עיריית באר שבע ונציגי הקהילה, שזה יהיה המתווה בו מוכנים לתמוך הגופים העירוניים.