• 13 דצמבר 2017

גרים בבאר שבע ועובדים בתל אביב? ככה גוזרים עליכם קופון

גרים בב''ש, יוצאים לעבודה במרכז השכם בבוקר, כאשר עדיין לא פועלת התחבורה הציבורית בעיר. יש מי שמתפרנס מזה יפה ולא ממהר למצוא פתרון

רכבת מרכז ב''ש. עובדים בתל אביב? תשלמו על החניה (צילום: גוגל מפות)

אורלי זיני קמה מדי יום בשעה 4:00 לפנות בוקר, על מנת להספיק לתפוס את הרכבת הראשונה מבאר שבע לתל אביב, שנסיעתה אורכת כשעה ועשר דקות וגם שעה וארבעים דקות (זוכרים את "באר שבע - תל אביב בפחות משעה?, גם אנחנו). הרכבת יוצאת בשעה 5:00 בבוקר ועליה להיות בתחנה לפחות רבע שעה לפני, על מנת לעבור בידוק בטחוני לתקף את הכרטיס. "אין תחבורה ציבורית בבאר שבע בשעות האלה. אין לי ברירה אלא לנסוע ברכב פרטי. פעם יכולתי להחנות את הרכב בתחנת הרכבת ולעלות על הרכבת הראשונה ללא בעיה. מאז שהחניה הפכה לחניה בתשלום, אני חייבת להעיר את בעלי, שייקח אותי לתחנה ויחזיר אותי בלילה, כשאני חוזרת. דיברו פעם על חניה חופשית למי שרוכש חופשי חודשי לרכבת, כי הוא נוסע לתל אביב מדי יום. אבל חודשים עברו וזה לא קורה".

אורלי לא לבד. מדי בוקר נוסעים לתל אביב באר שבעים רבים שעובדים במטרופולין הגדול, במשרות ובתפקידים שאין עבורם בבאר שבע. זה לא קל: כל השבוע צריך לקום בשעה 4:00 או 5:00 בבוקר ובערבים להיות קשובים לאוטובוס האחרון היוצא מתל אביב. בדרך, הם יצטרכו לשלם על חניה, לפעמים משהו לאכול או לשתות במחירים של תחנות הרכבת (שאינם מחירי קופיקס), שלא לדבר על הצורך לפעמים לקחת מונית בחזרה בבאר שבע (בה התחבורה הציבורית מסתיימת בסביבות השעה 23:00). 

השבוע אמר שר הכלכלה, אלי כהן, בכנס רואי החשבון שנערך באילת כי ""50% מאוכלוסיית ישראל מרוויחים פחות מ-7,000 שקל מדי חודש. זה השכר החציוני בערך. ברגע שאלה הנתונים, אני חייב לדאוג למי שיוצא לעבוד שיתפרנס בכבוד. מי שלא יוצא לעבוד, בוחר לחיות חיי דלות ונשאר בבית. אני לא חייב לעזור לו". אבל מי שיוצא לעבוד, ישלם ביוקר. בחנייה למשל. חנייה זה עוד מס, שלא מצריך הרבה, מלבד לסמן רחוב בצבע, עדיף באיזור מבוקש, אשר לו לקוחות שבויים. רחובותיה של באר שבע הפכו להיות עוד נכס מניב. 

האם יש בשורה עבור מי שעובדים במרכז? בעיריית באר שבע מחפשים את הדרך הטכנולגית לתקף חניה לבעלי חופשי חודשי, אבל ממש אין להם תאריך לזה. בינתיים, תשלמו והרבה. בעירייה אומרים: "עיריית באר שבע ורכבת ישראל, סיכמו שמתחם החנייה בתחנת רכבת מרכז, יפעל כחניון בתשלום. הודעה בדבר הפעלת החנייה בתשלום פורסמה לציבור בטרם הפעלתו. בהסכם נקבע ,למחזיקי כרטיס רב קו אשר נוסעים ברכבת, תתאפשר החניה ללא תשלום ,זאת במטרה לעודד את נסיעה ברכבת ולהקל על ציבור משתמשי התחבורה הציבורית .העירייה והנהלת רכבת ישראל, פועלים במרץ להתקנת מערכת טכנולוגית שתאפשר זיהוי רכבים של נסעי הרכבת המחזיקים בכרטיס רב קו".

​​​​​​​מרכבת ישראל לא נתקבלה תגובה על למסירת הידיעה. 

כתבות שיעניינו אותך...