• 23 אוגוסט 2017

ב-2 ביוני ישתנו לגמרי מסלולי קווי האוטובוס של דן ב''ש

בחברה מסבירים כי העיר תרושת בקווים, שאמורים לקצר את זמני הנסיעה בין אתרים שונים בעיר. הבעיה: אין כרגע מפה זמינה לעיון - זו תועלה רק ב-26 במאי

מפת הקווים ששוחררה הערב לתקשורת (צילום: דן באר שבע)

ב-02.06.2017 תתבצע הפעימה השנייה של פעילות דן באר שבע בעיר.ביום זה ישתנו משמעותית מסלוליהם של קוים רבים במטרה לקצר את משך הנסיעות, לחבר לראשונה את כל אזורי העיר ולשפר את רמת הדיוק והאמינות של קווי התחבורה הציבורית. כמו כן תדירותם של קוים רבים תגבר משמעותית. בדן באר שבע קוראים לנוסעים נקראים להיערך לשינוי, ללמוד את מסלולי הקווים החדשים, לתכנן מחדש את דרכי הנסיעה ולהתעדכן בלוחות הזמנים.

מערך שירות מתוגבר יסייע לנוסעים בהסתגלות לשינוי. החל משבוע לפני הפעימה. ב-26.05.2017 יוצבו עשרות דיילים ברחבי העיר לאורך כל שעות היום, ויסייעו לנוסעים בתכנון נסיעותיהם. מוקד השירות הטלפוני יתוגבר גם כן החל מתאריך זה, וחוברות מידע יופצו לכל בית אב בעיר.

עם זאת, באתר החברה לא ניתן, לעת אתה, לראות את המסלולים החדשים. מפה ובה המסלולים החדשים תועלה לאתר ב-26 במאי, שבוע לפני כניסת השינויים לתוקף. 

יורי ברונשטיין, מנכ"ל דן באר שבע: לאחר יותר מחצי שנה של פעילות דן באר שבע גאה לעמוד בראש טבלת הביצועים של משרד התחבורה, ולספק תחבורה ציבורית מתקדמת לכ-80,000 נוסעים מדי יום. ב-02.06.2017 תשודרג התחבורה הציבורית בבאר שבע. אני קורא לכל הנוסעים להיערך מראש לשינוי, ולתכנן מחדש את מסלולי הנסיעה באמצעות מערך השירות המתוגבר של החברה.

מודל התחבורה הציבורית הקיים כיום בבאר שבע משקף תפיסת תכנון ישנה, בה התחנה המרכזית היא לב העיר, שבו מרוכזת כל התחבורה הציבורית. במודל זה ניתן לדמות את העיר לפרח, אשר ליבו הוא התחנה המרכזית. ברחבי העיר נוסעים אוטובוסים מתן החנה המרכזת ואליה בקווים מעגליים, שהנם לא יעילים ושגורמים לאי דיוקים בלוחות הזמנים. מודל התחבורה הציבורית החדש הינו יעיל ומתקדם, ומבטל את הצורך בקווים סיבוביים.

במודל זה ניתן לדמות את העיר לרשת, אשר במעטפת שלה 8 תחנות קצה (כולל התחנה המרכזית). בין תחנות הקצה נוסעים הקווים באופן תדיר, תוך שהם עוברים בשכונות, במרכזים מסחריים, באזורי תעסוקה וכיוצא בזאת. קווי האוטובוס מצטלבים אלו באלו בחלק מן התחנות, והנוסעים יכולים לעבור בין קוים ביעילות ולקצר את מסלולי הנסיעה (לא צריכים לנסוע בכל מסלול הקו הסיבובי).

את המודל החדש תומכת רפורמת המעבר החופשי שהוטמעה בעיר כבר בראשית חודש מארס 2017. לקוחות המשלמים על נסיעה ברב-קו רשאים לעבור בין אוטובוס בטווח 90 דקות ללא כל עלות נוספת מעבר לעלות הכרטיס הנסיעה הראשונה (4 ₪ עלות כרטיס רגיל ו-2 ₪ לבעלי זכאות להנחה).

קישור טוב יותר למוקדי הבילוי "גרנד קניון" ו"ביג באר שבע": הגרנד קניון מקבל כיום שירות המתבסס בעיקר על קו 13 ועל קו 26 בתדירות נמוכה מאד. לאחר השינוי הקניון יהיה מקושר באופן תדיר לחלקים רבים מהעיר. כל השכונות הסמוכות לגרנד קניון יחוברו אליו על ידי קווים שונים בתדירות גבוהה וגם שכונות רחוקות יותר כמו ד, ו', ורמות יחוברו למרכז הקניות.

ביג באר שבע יזכה לשירות חדש משכונות שונות וביניהן רמות, נחל עשן, נאות לון, ט' ועוד. כמו כן יוארכו שעות הפעילות של הקווים.           

קישור טוב יותר לבית החולים סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון: כיום השירות למוסדות אלו מתבסס על קווים שנוסעים באותו המסלול עשרות שנים. לאחר השינוי רוב שכונות העיר יחוברו אליהם באמצעות נסיעה בקו אחד ובתדירות גבוהה. כך למשל יהיה ניתן להגיע מנווה זאב, ט', נחל עשן, שכונת דרום לבית החולים סורוקה ולאוניברסיטת בן גוריון בקו ישיר, ללא צורך בחילופים. נוסעים שיגיעו משכונות שיש צורך בהחלפת קוים בהגעה מהן יהנו מהחלפה נוחה הרבה יותר מבעבר בשל תדירות הקווים הגבוהה ונקודות ההחלפה הרבות, שאינן בהכרח בתחנה המרכזית.


כתבות שיעניינו אותך...

חנן בן ארי

24.08 | באר שבע | ₪ 129

אמן אשליות

26.08 | באר שבע | ₪ 109

פופ בריטי

26.10 | באר שבע | ₪ 199