סערה במצפה רמון: תושבים דורשים לאסור את הופעתה של אחינועם ניני

הזמרת, המופיע על בימות בינלאומיות, אמורה להופיע ב-15 במרץ במועדון הג'ז המקומי. הטיעון: ''היא פרובוקטורית אשר דוגלת בערכים הנוגדים את הציונות"
send whatsapp messsage send FB messsage
אחינועם ניני בהופעה בספרד (צילום: Alberto Carrasco Casado / CC BY 2.0)

סערה במצפה רמון, על רקע הכוונה לקיים מופע של הזמרת אחינועם ניני במועדון הג'ז המקומי ב-15 לחודש. מועדון הג'ז המקומי כפוף למרכז תרבות מצפה רמון.  
לפני כמה ימים עלתה לאוויר עצומה אינטרנטית שקוראת לביטול ההופעה: "מעבר להיותה זמרת מוכשרת  ניני היא גם פרובוקטורית אשר דוגלת בערכים הנוגדים את הציונות ויוצאת נגד ערכי הציונות, נגד מדינת ישראל ונגד ממשלת ישראל, נגד ערכים של עם ישראל", נכתב בעצומה. 

בעצומה מציינים כי "תושבי מצפה רמון הם אנשים שחונכו על ערכי מדינת ישראל וציונות ואינם חולקים בדעותיה הפוליטיות של הזמרת. חשוב לציין שהזמרת אינה עושה הפרדה בין האומנות שלה לבין עמדותיה הפוליטיות. בעקבות כל זאת, אנשי הישוב מצפה רמון דורשים לבטל את הופעתה של הזמרת בישובים" (הטעות במקור).

אין זו הפעם הראשונה שאמנים, אישים או ארגונים המזוהים עם השמאל מתקשים להופיע או לערוך פעילויות בנגב. עם זאת, אחינועם ניני לא תישאר מחוסרת עבודה: אם ההופעה במצפה תבוטל בלחץ הקהל,עדיין אולמות יוקרתיים בלוכסמבורג, ספרד וצרפת מחכים להופעות שלה במהלך חודש מרץ, אשר המחצית השניה שלו תוקדש לסיבוב הופעות באירופה. אחינועם ניני נחשבת לאחת הזמרות המובילות באירופה כיום והתקשורת המקומית מתזכרת לא אחת את היחס לו היא זוכה בישראל. 

יעד העצומה שהעלו אנשי מצפה הוא 1000 חתימות ועד כה חתמו 794 איש.