אירועי כיפור: 211 טופלו בסורוקה, אבנים נזרקו על מד''א בב''ש

עמותים בין מג''ב לתושבים באיזור רתמים, צמיגים הובערו, צעירים השתוללו על טרקטורונים, תאונה קטלנית ליד דימונה, 15 תאונות אופניים ו-12 התעלפויות
send whatsapp messsage send FB messsage
כיפור לא שקט: צמיד בוער ליד רתמים (צילום: דוברות רמת נגב)

כיפור לא שקט עבר על יישובי הנגב: עוד בטרם נכנס החג, נרשמו הפרות סדר בכביש הגישה ליישוב רתמים שברמת נגב, על רקע פעילות אכיפה של משמר הגבול באיזור. צעירים השתוללו על טרקטורונים וצמיגים הובערו.

לקראת השעה 16:00 התקבלה הודעה בכיבוי אש על שריפת קוצים בשטח מושב תאשור: ארבעה צוותי כיבוי פעלו לכיבוי השריפה שנחשבה מסוכנת, היות וכניסה למושב בשטח היה אסבסט.

שלושה נהרגו בתאונה קטלנית ליד דימונה בלילה שבין שלישי לרביעי, תושב ערוער ושני תשובי הפזורה שליד דימונה. מהמשטרה נמסר כי אתמול בלילה אירעה תאונת דרכים קטלנית בן שני כלי רכב פרטים בכביש 25, 3 ק״מ מזרחית לדימונה, סמוך לחברת החשמל, מהמקום פונו שלושה הרוגים ופצוע במצב בינוני. נסיבות התאונה בחקירה.
פאראמדיק מד"א ניסים קרילקר שטיפל בפצועים סיפר: "כשהגעתי למקום ראינו במרכז הכביש 2 כלי רכב, באחד מכלי הרכב נלכדו 3 בני אדם, נהג הרכב היה מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק ו- 2 הנוסעים היו בהכרה כשהם סובלים מפגיעה רב מערכתית. לאחר חילוץ של הכיבוי הענקנו להם טיפול רפואי והם פונו לבי"ח סורוקה בניידות טיפול נמרץ של מד"א כשמצבם בינוני. ברכב השני נלכדו 2 גברים בשנות ה 30 כשהם מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר שהם חולצו מהרכב לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם במקום."
מסורוקה נמסר כי שני פצועים מאושפזים בביה״ח מתאונת הדרכים הלילה בסמוך לדימונה: גבר בן 36 במצב בינוני-קשה מאושפז בטיפול נמרץ כללי. סובל מפגיעת חזה ופגיעות אורטופדיות, גבר בן 26 במצב קל במחלקה כירורגית.

התאונה הקטלנית בכביש דימונה (צילום: כבאות והצלה נגב)


היום בהצהריים, בעקבות דיווח שהתקבל היום בצהרים במוקד 100 של המשטרה אודות גבר ירוי משגב שלום שהגיע לבית חולים סורוקה במצב בינוני, נשלח לבית החולים חוקר של משטרת ישראל ובמקביל הוקפץ לזירה כוח משטרתי. בסריקות שנערכו ע״י השוטרים נמצאו מספר תרמילי אקדח בזירה. נסיבות האירוע בחקירה.
מבית החולים סורוקה נמסר כי גבר בן 37 פונה הערב משגב שלום עם פצע ירי. מצבו בינוני, סובל משברים בירך ובשוק. מאושפז במחלקה האורטופדית.

המרכז הרפואי סורוקה טיפל במהלך כיפור בנפגעים רבים: הצוותים הרפואיים בביה״ח המשיכו בעבודתם גם במהלך החג. מכניסת יום הכיפורים ועד כה טופלו בחדרי המיון בסורוקה 211 אנשים. מתוכם 81 טופלו במיון הפנימי ( כ 12 מתוכם על רקע התעלפות וחולשה); 41 טופלו במיון הכירורגי; 30 במיון האורטופדי; 47 טופלו במיון ילדים; 7 מקרי טראומה. נרשמו כ 15 מקרים על רקע נפילות מאופניים. בשעות הקרובות תועבר לביה״ח מאילת ילדה בת 10 לאחר שנפגעה מנפילה מקורקינט.
47 תינוקות נולדו במזל טוב במרכז סבן למיילדות בסורוקה במהלך יום הכיפורים.

בבאר שבע ילדים ובני נוער  יידו אבנים על אמבולנסים של מד"א והפריעו לפעילות הצוותים עסקו בהצלת חיים במהלך כיפור.

גם בעזה לא שקט, ככל הנראה בעקבות האירועים האחרונים, העלולים להצית שוב את הגזרה הדרומית: דווחים של כלי תקשורת בעזה על מעצרו של אבו באכר אל מקאדסי, מנהיג הסלפים ברצועה, הארגון הסורר שעמד מאחורי שיגור הרקטות לעבר הנגב בשבועיים האחרונים. על פי דיווחים שונים, אל מקדאסי נעצר בנוסיראת, על ידי מנגנון הפנים של החמא"ס, שמעוניין לשמור, לעת עתה, על גזרה שקטה. דברים ברוח זו הועברו זה מכבר לישראל דרך גורם שלישי.


כתבות נוספות למקרה שפספסת...