העונש למכבי חיפה: משחק חוץ ללא קהל מול באר שבע

מכבי נענשת בפעם השלישית העונה בעבירת התפרעות והפעם תיאלץ לשלם קנס בגובה בגובה 36,500 שקל
send whatsapp messsage send FB messsage
מכבי חיפה (צילום: עוז מועלם / עמוד הפייסבוק הרשמי של המועדון)

מכבי חיפה נענשה היום, חמישי, בבית הדין של ההתאחדות במשחק חוץ ללא קהל מול הפועל באר שבע באצטדיון טרנר. המשחק אמור להתקיים  בהמשך החודש. בנוסף, כמבי נקנסה ב-36,500 שקלים, בעקבות הדלקת אבוקות מצד האוהדים והרשעה, בפעם שלישית העונה, בהתפרעות.

בית הדין פסק כי: “בהליך זה מכבי תל אביב הגיעה להסדר טיעון עם התובע מכוחו התבקש בית הדין להרשיע בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות ולגזור קנס בסך 33,500 ש”ח ולאסור על מכירת כרטיסים לאוהדיה למשחק החוץ נגד הפועל באר שבע. בית הדין נתן להסדר הטיעון תוקף של החלטה. הנאשמת, מכבי חיפה, הגישה כתב הגנה בכתב והתייצבה לדיון לאחר שביה”ד קבע בהחלטת ביניים כי יש לשנות את סעיף האישום מהתפרעות אוהדים להתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות. הנאשמת לא חולקת על העובדות ובנסיבות אלה אנו מרשיעים אותה בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות”.

כמו כן, ציין בית הדין כי: “תקנון המשמעת בנוסחו החדש קובע אמנם את רף הענישה בסעיפים הללו, אך אינו משנה את המצב שהיה קיים עובר לכניסתו לתוקף בכל הקשור להגדרת העבירה כעבירה בנסיבות מחמירות. ועל כן, לגבי דידנו לא בטלה התוספת ‘נסיבות מחמירות’ לעבירת התפרעות אוהדים גם באירועים שאינם מפורטים בסעיף 22.יא.1”.

“בבואנו לגזור את העונש הראוי במקרה זה, אנו מוצאים כי רף הענישה נושא עמו תוצאה עונשית סבירה כך שאין לגבי דידנו מקום לחרוג ממנו, חרף ההרשעה בעבירה בנסיבות מחמירות. בנוסף, באשר מדובר בהרשעה שלישית העונה בעבירה בהתפרעות אוהדים עקב הדלקת אבוקות, מבקש התובע גם לגזור כנגד הנאשמת עונש של איסור מכירת כרטיסים למשחק חוץ, בדומה להסדר הטיעון אליו הגיעה מכבי תל אביב”.

בסיכום פסק הדין נכתב כי: “נציין כי הנאשמת הציגה בפני בית הדין במהלך הדיון את הפעולות הננקטות על ידה בדרך קבע כנגד האוהדים המתפרעים לרבות מאמצים לאתרם והצעדים הננקטים כגון הגשת תלונה במשטרה, שלילת מנוי והגשת תביעות אזרחיות. לצערנו, סעיף 22.יא.2 אינו מותיר בפני בית הדין שיקול דעת במסגרתו הוא יכול להביא בחשבון את הפעולות הננקטות על ידי הנאשמת לרבות הקלה בעונש, כפי שנהג עובר לכניסת השינויים לתוקף, במקרים בהם התרשם כי הנאשמת פועלת כראוי כנגד המתפרעים”.