אושר פה אחד תקציב עיריית באר שבע: 2.43 מיליארד שקלים

מאחר ובמועצת העיר אין אופוזיציה, תקציב העירייה אושר ללא מתנגדים. בין היתר, התקציב יידרש לתת מענה לנזקים הכלכליים של המלחמה
send whatsapp messsage send FB messsage
מועצת העיר באר שבע (צילום: דני בלר)

בישיבה שלא מן המניין, אוטר תקציב העיר באר שבע לשנת 2024. מאחר ובמועצת העיר אין אופוזיציה, התקציב אושר פה אחד על ידי כל חברי המועצה. התקציב השוטף של העירייה יעמוד בשנה הקרובה על 2.436 מיליארד שקלים. בתוך עשור הוכפל תקציב העירייה, אך גם גובה המסים ויוקר המחיה עלו. 
 


המלחמה המתמשכת ברצועת עזה גרמה לנזקים חמורים גם למגזר העסקי. אחת המשימות החשובות שלנו לשנה הקרובה היא עידוד הפעילות הכלכלית בעיר
 



בעריית באר שבע מסבירים, כי על אף האתגרים בשנה זו, תקציב 2024 גובש בהתאם לתוכנית האסטרטגית באר שבע 2030. גזבר העירייה ליאור דיעי סקר את התקציב, המבטא  לדבריו, את ‘’המשך קידומה ופיתוחה של באר שבע כמטרופולין מוביל במדינת ישראל לצד הרחבת השירותים כל העת למען התושבים ולמען בעלי העסקים. באמצעות התקציב תמשיך העירייה לבסס ולבצר את השירותים הניתנים לתושבים בכל תחומי החיים בדגש על תחומי החינוך, עידוד הפעילות הכלכלית, התעסוקה, איכות החיים והסביבה, התרבות והקהילה''.

בין היתר, התקציב יקדם, כך מבטיחים בעירייה,  התחדשות השכונות הוותיקות ומרכז העיר, קידום ביצוע פרוייקטים רבים בתחומי התשתיות, התחבורה, הפארקים והגנים הציבוריים בשכונות הוותיקות והחדשות כאחד. 

 

העיר באר שבע: למרות הקשיים, רצון להמשיך בתנופה (צילום: דני בלר)



התקציב מאושר, כאשר משפחות לא מעטות בבאר שבע מתמודדות עם קשיי פרנסה ועסקים רבים שמתקשים לשלם ארנונה. בנוסף, השנה העירייה צריכה להתמודד עם חוק  קרן הארנונה. קרן הארנונה הוקמה במסגרת חוק ההסדרים לשנות התקציב 2023–2024, כך שכל רשות מקומית בישראל (מלבד יהודה ושומרון שם לא ניתן להחיל את החוק מסיבות משפטיות תעביר לקרן 10%–28% מההכנסות השנתיות של הארנונה שנגבתה מעסקים. הכסף יחולק לעידוד בנייה למגורים ברשויות בעלות מעמד כלכלי נמוך, בהתאם לפרמטרים של היקפי בנייה למגורים. על פי הנטען בהצעת החוק, מטרת החוק היא לעודד בנייה למגורים על חשבון בנייה לעסקים, ובכך לחזק את ערי הפריפריה ולקדם את פתרון בעיית משבר הדיור בישראל.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר: ‘’למציאות הביטחונית הקשה השלכות גם על כלכלת העיר והעירייה. במסגרתה אנו נדרשים לשמור על תקציב מאוזן ואחראי, לצד המחויבות שלנו לשמור על הישגי העיר ועל הצמיחה וההתפתחות של באר שבע, שהשגנו בעבודה קשה, יחד עם ממשלות ישראל ושותפים רבים וטובים''.

 

עיריית באר שבע (צילום: דני בלר)

‘’בימים אלה חידשנו את מאמצינו מול ממשלת ישראל לגיבוש הצעת החלטה לעיר באר שבע, לרתימת משרדי הממשלה להעמדת המשאבים הדרושים לחיזוק וביסוס העיר. על אף האתגרים, תקציב 2024 גובש בהתאם לעקרונות התוכנית האסטרטגית באר שבע 2030. נמשיך לחזק את מערכת החינוך העירונית, להביאה להישגים חדשים, תוך עידוד ערכי התנדבות וחברות. נפעל גם לחיזוק הקהילות בעיר ונמשיך לפתח ולהפעיל את השירותים החברתיים והרווחתיים. יחד עם החברות העירוניות, נמשיך לחזק את הקהילות המגוונות הפועלות בעיר ונייצר להם מרחבי פעילות מתאימים, פארקים וגנים ציבוריים, מרכזים קהילתיים ומוסדות ציבור בכל רחבי העיר, בשכונות הוותיקות ובשכונות החדשות''.

‘’המלחמה המתמשכת ברצועת עזה גרמה לנזקים חמורים גם למגזר העסקי. אחת המשימות החשובות שלנו לשנה הקרובה היא עידוד הפעילות הכלכלית בעיר. תקציב 2024 ותוכניות העבודה לשנה הקרובה יתמקדו גם בנושא זה, לרבות התחדשות והרחבת אזורי התעשייה, משיכת מפעלים חדשים, חיזוק מרכזים שכונתיים, ליווי והסרת חסמים לעסקים, חידוש השוק העירוני וסיוע לעסקים קטנים ובינוניים''.